אל האגם הנעלם - טיול בדרכי הנוודים בין הרי טיין שאן

קירגיזסטן היא ארץ ההרים השמימיים. נופיה פראיים וייחודיים בצורה יוצאת דופן. דרך המשי הקדומה חצתה אותה והביאה לתהפוכות היסטוריות רבות. עד היום השתמרה בה תרבות נוודית קדומה. לא פלא שתיירים מכל רחבי העולם מבקרים בה מידי שנה וחלקם חוזרים ושבים, מוקסמים מהמראות הם רוצים להכיר את מה שלא הספיקו בביקורם הקודם.

אנו מציעים לכם לצאת למסע מדהים בקירגיסטאן ולהיכנס לעומק ההרים ברכבי שטח נוחים. נטפס למעברי הרים גבוהים, נכיר את מנהגי העם הקירגיזי, נחווה את הטבע הלא נגוע של הרי טיין-שאן, נטייל סביב האגם סון-קול שממומקם על דרך המשי, האגם הנעלם הקרוב לגבול עם סין ואיסיק קול, אחד האגמים האלפינים הגדולים והעמוקים ביותר בעולם.

משך המסע: 11 ימים

מרחק כולל: 1850 ק׳׳מ

שטח: מחוץ לכביש / כביש אספלט (%): 60/40

אטרקציות:
– כניסה לשמורות טבע
– כניסה לשווקים אותנטיים
– הצגת פולקלור
– עבודות יד
– משחקי נוודים
– פגישה עם עיט קירגיזי
– סדנת בישול

יום 1. שדה תעופה Manas (הגעה ב-15:00) - עיר Bishkek

פגישה עם מדריך מקומי דובר עברית בשדה תעופה Manas. הסעה לעיר הבירה Bishkek. קבלת חדרים במלון. לאחר תדריך יציאה להליכה בעיר. ארוחת ערב ולילה במלון.

יום 2. עיר Bishkek - שמורה Ala-Archa - שמורה Chon-Kemin

לאחר ארוחת בוקר קבלת רכבים ותדריך. ביקור בשמורה Ala-Archa והליכה בפארק. פיקניק בטבע. לאחר מכן נסיעה על כביש דרך המשי Torugart לשמורה Chon-Krmin שנמצאת בהרי טיין-שאן הצפוני. הגעה לכפר Karol-Dobo וקבלת חדרים במלון. לאחר מנוחה יציאה לסיור בכפר, נלמד על חיים הכפריים של מקומים. ארוחת ערב ולילה במלון.

יום 3. שמורה Chon-Kemin - אגם Son-Kul

לאחר ארוחת הבוקר חזרה לכביש דרך המשי- Torugrat. נסיעה דרך עמק Boom ומעבר ההרים Kubaky. עצירה בתצפית לאגם Orto-Tokoy. הגעה לכפר Kochkor לארוחת צהריים במשפחה מקומית. המשך נסיעה למעבר ההרים Kalmak-Ashu בגובה 3450 מ׳. ירידה למרעה קיץ של אגם Son-Kul – ארץ הנוודים. המשך נסיעה למחנה יורטות- הבית הקירגיזי מלבד שנוודים משתמשים ללינה. ארוחת ערב ולינה במחנה יורטות על חוף האגם Son-Kul.

יום 4. אגם Son-Kul - מעבר 33 תוכי - עיר Naryn

בבוקר נכיר את משחקי הנוודים: Ulak-Tartysh, Kyyz-Kuumai, Tyin Ene. לאחר הצפייה במשחקים נעלה לתצפית של האגם. נחזור למחנה יורטות לארוחת צהריים. לאחר מכן נסיעה ועצירה במקום היסטורי של עם קירגיזי – אבנים של Manas. המשך נסיעה למעבר ההרים עם 33 סרפנטינות שנקרא – 33 תוכי, גובה 3350 מטר. לאחר ירידה הליכה למפל באותו שם. נמשיך בנסיעה ועליה למעבר ההרים Kok-Jyrty בגובה 3200 מטר. הגעה לנתיב שני העיקרי של לדרך המשי – Torugart נסיעה לעיר Naryn. ארוחת ערב ולינה במלון.

יום 5. עיר Naryn - מעבר Ak-Bosogo - עמק Sary-Beles

לאחר ארוחת הבוקר נצא לכיוון מעבר Kyzyl-Bel בגובה 2300 מטר. ירידה לעמק At-Bashy וניסע לכיוון מעבר גבול Ak-Bosogo. לאחר בדיקת דרכונים נערוך פיקניק בטבע. המשך נסיעה לעמק Ak-Say (גובה יותר מ- 3000 מ'), שקרוב לגבול סין. נפגוש בדרך נוודים מקומיים עם עדרים של יקים. הגעה לעמק Sary-Beles שבו נמצא מחנה יורטות. הליכה בעמק מדהים עם נוף משגע של הרים מושלגים, ארוחת ערב ולינה במחנה.

יום 6. עמק Sary-Beles - אגם Kel-Suu - עיר Naryn

לאחר ארוחת הבוקר נצא עם רכבים לרכס הרים Sary-Beles, שבו האגם הנעלם Kel-Suu בגובה 3500 מטר. נגיע לנקודה מסויימת ונצא להליכה של שעה לאגם. נוף מהמם לצילומום. לאחר חזרה נערוך פיקניק בטבע או ניסע למחנה לארוחת צהריים (תלוי במזג האוויר). המשך נסיעה לעמק Ak-Say והגעה לעיר Naryn. ארוחת ערב ולינה במלון.

יום 7. עיר Naryn - מעבר Arabel - כפר Tamga

לאחר ארוחת הבוקר נצא לכיוון צפון מזרח. נמשיך לנסוע לאורך עמק Eki-Naryn. אחרי כמה מעברי הרים יפים נגיע לעמק Jyilu-Suu. נערוך פיקניק ליד נהר בעמק. נמשיך בנסיעה בהרים ועליה למעבר הכי מדהים באזור – Arabel, בגובה של 3850 מטר, וממנו נמשיך דרך עמק יפה לאגם אלפיני השני הכי גדול בעולם – Issyk-Kul. נגיע לכפר Tamga שנמצא בצד הדרומי של האגם. ארוחת ערב ולינה בבית הארחה.

יום 8. כפר Tamga -עמק Jeti-Oguz - עיר Karakol

לאחר ארוחת בוקר נמשיך לאורך חוף הדרומי של Issyk-Kul אל העמק Jeti-Oguz ״7 שוורים״. נעלה לתצפית פנורמית על הרי Oguz Bashi. את ארוחת הצהריים נערוך במרעה קיץ Kok-Jayik ולאחריה נצא להליכה בת שעתיים למפל באזור. נפגוש Berkutchi, צייד עיטים ונצפה בהדגמה של ציד עם עיט קירגיזי. בערב נגיע לעיר Karakol, ארוחת ערב ולילה במלון.

יום 9. עיר Karakol - עמק Grigoriev - עיר Cholpon-Ata

לאחר ארוחת הבוקר נבקר בשוק המקומי של Karakol. אחר כך ניסע בכביש שמוביל לאגם Issyk-Kyl לצד הצפוני. נעלה לעמק Semenov לכיוון מרעה הקיץ Kyrchyn. ונכיר את הרי טיין-שאן הצפוניים – Kungey Ala-Too .נחצה את מעבר ההרים Kum-Bel בגובה 2400 מטר ונצא לעמק Grigoriev. נמשיך לאגם יפה במרעה הקיץ Chong Ak-Suu. נערוך פיקניק ונטייל במקום. ניסע במורד אל הכביש ונגיע לעיר Cholpon-Ata. ארוחת ערב ולילה באתר הנופש שממוקם על חוף האגם.

יום 10. עיר Cholpon-Ata - מגדל Burana - עמק Kara-Bulak

לאחר ארוחת בוקר ניסע לעמק Boom על חוף האגם. ארוחת צהריים במסעדה בדרך. ביקור באתר דרך המשי Burana מהמאה 11. המשך נסיעה והגעה לעיר Bishkek. החזרת רכבים והליכה לשוק דרך המשי – .Osh Bazaar בערב מסיבת פרידה במסעדה אתני Supara עם מופע פולקלור לאומי. לילה במלון.

יום 11. עיר Bishkek - שדה תעופה Manas

מוקדם בבוקר נצא לשדה תעופה Manas לטיסה הביתה.

מפת טיול

טוב לדעת:

האקלים בקירגיזסטן הוא יבשתי קיצוני, ובמשך כל יום הטמפרטורה בהרים יכולה לנוע מ 30 עד 0 מעלות, לכן אנו ממליצים לתיירים לקחת בגדים קלים וחמים, נעליים חמות ולהליכה, קרם הגנה ומשקפי שמש עימם.

המחיר כולל

  • פגישה בשדה התעופה והסעה חזרה
  • רכב שטח: SUV Toyota Sequoia (ארבעה אנשים ברכב)
  • רכב מלווה
  • תמיכה טכנית
  • מכשירי קשר וציוד לפיקניקים
  • דלק
  • מדריך דובר עברית
  • מים מינרליים
  • לינה בבית הארחה, מלונות, יורטות (4 אנשים ביורטה)
  • כניסות לשמורות ולמוזיאונים
  • אישור מעבר הגבול
  • מופע פולקלור קירגיזי
  • משחקי נוודים
  • הצגה של צייד עם עיט קירגיזי
  • פנסיון מלא (3 ארוחות ביום)
  • ארוחת פרידה בבישקק

המחיר אינו כולל

  • טיסות
  • נסיעות
  • ויזה לקירגיסטאן
  • משאות ואלכוהול

התעניינתם בטיול? מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם!

  • טיולים נוספים
דילוג לתוכן