טיול בר מצווה בארץ - 2

יום 1

ביקור בעיר דויד – מיצג אור קולי – בתוך אולם מרשים, הבנוי בסגנון חדר אירוח מפואר בן התקופה הישראלית, של ימי ממלכת דוד, מוקרן מיצג תלת מימד, העוסק בהיסטוריה של ירושלים הקדומה ועיר דוד במרכזה. המיצג אורך 16 דקות ובאמצעותו ניתן להבין את הטופוגרפיה הקדומה של ירושלים בתקופה היבוסית-כנענית, עוד טרם כיבושה על ידי דוד, בשנת 1004 לפני הספירה לערך.

ירידה לפיר וורן והנקבה היבשה / רטובה – כאן הכל התחיל: על גבעת עיר דוד, הסמוכה לכותל המערבי, נולדה העיר ירושלים לפני אלפי שנים. הליכה לאור פנסים בבטן האדמה במימי נקבת השילוח, תעלומות מרתקות מן העבר המקבלות מימד נוסף ומרגש ותצפית פנורמית אל ירושלים הקדומה.

אפשרות להליכה כ-500 מטר בניקבה עד לדוידסון.

ביקור בכותל המערבי – אבנים עתיקות. קבוצת תיירים מהודו. כלה בלבן ביום חופתה. דמות אדם דומעת בשקט. יד טומנת פתק בתווך. 2000 שנות היסטוריה ומיליוני מבקרים: 'הכותל'.
ראשית כל הכותל הוא חלק משמעותי מתפארתו של בית המקדש השני בשיאו , המגן העוטף את שטח הר הבית ותוחם אותו מצד מערב.

סיור ברובע היהודי – סיפורו של הרובע היהודי הוא סיפור רצוף תהפוכות, המשתרע על פני תקופות היסטוריות רבות. כבר לפני אלפי שנים קשר העם היהודי את גורלו עם ירושלים, אך לא בכל התקופות יכלו יהודים להתגורר בה. בתקופת בית ראשון הגיעו תחומי ירושלים עד לגבעה זו אשר בה נמצא הרובע היהודי, ובין בנייניו נתגלתה 'החומה הרחבה' משלהי ימי הבית הראשון.

סרט במעלית הזמן – בואו לצאת למסעות מדהימים: מסע במעלית הזמן אל סודות ירושלים, מסע מרתק אל החלל, מסע בקפסולה זעירה אל תוך גוף האדם ומסע מרגש אל נפלאות העבר, ההווה והעתיד של בירת ישראל.

יום 2

נסיעה לכיוון צפון.

ביקור בקסם הגולן – זהו מתחם ענק ויפהפה – הראשון מסוגו בארץ, המשלב בין אטרקציות חדשות ומרתקות – סרט ייחודי, המציג את הגולן במפגן רב-חושי מרהיב, המוקרן על מסך של 180 מעלות – היחידי בישראל ולצידו מודל מדויק של רמת הגולן – גם הוא היחיד והגדול מסוגו בארץ, המעביר באמצעות מופע אור קולי מרתק את סיפורו של הגולן.

תצפית מהר בנטל על סוריה (בכפוף למזג אויר) – הר בנטל הוא הר געש רדום בצפון-מזרח רמת הגולן, שפסגתו מגיעה לגובה של 1,165 מטרים מעל לפני הים. ההר נמצא ממערב לעיר הסורית קוניטרה ומדרום לקיבוץ מרום גולן, השוכן למרגלותיו. ההר הוא חלק מקו התלים הישראלי, ומהווה נקודת תצפית מצוינת לעבר סוריה, מורדות החרמון וכן לשאר רמת הגולן

סדנת שוקולד בדה קרינה בעין זיוון – בשנת 2006 פתחה קרינה עם בעלה בוטיק שוקולד קטן. עם השנים הפך החלום של קרינה ל- DE KARINA, חברה חדשנית ויצירתית המוערכת כאחת מיצרניות שוקולד הבוטיק הטובות בישראל.
שילוב בין שיטות עבודה מסורתיות לידע מודרני ועדכנות מחקרית הופך את מוצרי הפרימיום של DE KARINA להנאה שוקולדית מיוחדת במינה, מהאריזה ועד לטעימה. טעמים ומרקמים, ניגודים ושילובים, חוויה לכל החושים.

לינה במרום גולן / מלון גליליון.

יום 3

נסיעה לגליל עליון.

מסלול הליכה בתל דן – מעיינות הדן ועיר מקראית בשמורת הטבע תל דן נובע נחל דן – הגדול והחשוב במקורות הירדן. שפע המים, שמקורם בשלגי החרמון הוא המקור להתפתחותה של אחת הערים הגדולות והעתיקות בישראל, העיר דן – נקודת ציון חשובה בגבולה הצפוני של ארץ ישראל
טיול רינג'רים – המסלול מתחיל במושב דישון בנסיעה דרך שדות, מטעי הנשירים והכרמים, נסיעה בשטח בוצי (בעונה) וחילוצי שטח במידת הצורך, נעבור בין כרמי ענבים ליין, ניכנס אל תוך יערות הרי נפתלי ונטפס בעזרת הטרקטורון עד המצוק הכי גבוה בהר – "קרן נפתלי". "קרן נפתלי" פותחת בפנינו חווית נוף וטבע עוצרת נשימה; עמק החולה, רמת הגולן והחרמון נפרשים לפנינו במלוא עוצמתם. צוות ההדרכה יעניק הסבר מקצועי על הסובב אתכם, זאת יחד עם קפה שחור, תה צמחים ועוגיות שיוגשו לכם חופשי חופשי בשטח.

ארוחת צהריים במסעדה.

סיור בראש הנקרה ירידה ברכבל – האטרקציה המרכזית באתר הן הנקרות. הנקרות מצטיינות ביופי ייחודי, חילופי צבעים בשעות היום השונות ועם חילופי העונות. הנקרות מופיעות במיטבן בשעות השקיעה ובעתות סערה. אורך מסלול הנקרות הטבעיות הינו כ- 200 מטר.

לינה בנהריה / בעכו בבית מלון.

יום 4

סיור בעכו – אולמות האבירים – בתוך מכלול האולמות, סיפור בן 4,000 שנה-באמצעות מוצגים מוזיאליים, הקרנות על הקירות של מסעי הצלב ועוד מידע רב על התקופות השונות.
במהלך הסיור יקבל כל מבקר אוזנייה לשימוש ב-10 שפות להפעלת כל התצוגות.
במהלך היום יהיו פתוחים חלק מהרחובות, קאפלה, חנויות ושוק האמנים מהתקופה הצלבנית: נפחות פלדה, נפחות זכוכית, קדרות, אריגה, ריקמה, רציעת עור, קליעת סלים, ייצור בשמים ושמנים ועוד…
סיור בשוק עכו – רחוב השוק הוא הנתיב הראשי בעיר העתיקה, מצפון לדרום. בתקופה הצלבנית הוביל רחוב זה משער ההוספיטלרים בצפון דרך נתיב השוק או דרך המלך (Via Regis) עד אזור הנמל.
כיום ממוקם בנתיב זה השוק המרכזי של עכו העתיקה – שוק צבעוני שבו דוכנים רבים של דגים, מיני מתיקה מזרחיים, פרפומריות וחנויות תבלינים מקוריים.
מסלול הליכה קצר בכרמל הגשרים התלויים של נשר – שני הגשרים התלויים בפארק נשר מעל לערוץ העמוק של נחל קטיע, מעניקים תצפית בלתי שגרתית על המדרון שמתחת לאוניברסיטת חיפה, המכוסה כולו בחורש טבעי מפותח.
אירוח דרוזי + ארוחה צהרים דרוזית – מזמינים אתכם להכיר את המסורת, המנהגים ואורחות חייהם של שכנינו הדרוזים. להריח, לטעום, לגעת ולהרגיש את האווירה המיוחדת ולהיפגש עם מסורת רבת שנים של העדה הדרוזית. כאן, על רכס הכרמל, מרחק של שעה נסיעה מהמרכז, שוכן הכפר העתיק עוספיא. בסמטאות הרובע העתיק שלו תוכלו לשמוע סיפורים ממקור ראשון על ההיסטוריה והוואי החיים של העדה הדרוזית.
סיור מודרך במחנה המעפילים של עתלית – שיקום ושחזור של מחנה המעצר הבריטי על גדרות התיל, מגדלי השמירה, צריף המיון, צריף החיטוי וצריף המגורים שבו; הקרנת סרט על פריצת הפלמ”ח למחנה באוקטובר 1945; “בנתיבי העפלה” – מאגר מידע ממוחשב המכיל את שמותיהם של מעפילים, פעילי העפלה ומתנדבים, וכן מידע מקיף הנוגע לתקופת ההעפלה בזמן שלטון המנדט הבריטי בארץ; אונייה בה עורכים סיור חווייתי להדמיית מסע בים הממחיש את התלאות שעברו המעפילים בדרכם לארץ ישראל.

לינה בזכרון יעקב / חדרה / נתניה בבית מלון.

יום 5

ביקור בגן לאומי קיסריה – עיר הנמל האדירה שבנה המלך הורדוס.
נסיעה לעוטף עזה – כניסה לקיבוץ יד מרדכי – סיור בקיבוץ + נסיעה בטרקטור – בתיירות יד מרדכי ישנם מספר אתרים לביקור ולבילוי – חוויה מתוקה כוללת צפייה בסרט על חיי הדבורים הסבר על ידי דבוראי וצפייה בזמן אמת בפתיחת כוורת. לאחר הביקור בבית הדבש נצא לנסיעה בטרקטור ברחבי הקיבוץ שעובר ברפת, במכוורת החקלאית, בבית האריזה ובאתר שיחזור הקרב על יד מרדכי. מיד עם סיום הסיור בטרקטור אתם מוזמנים להיכנס לבית האוסף קיבוץ של פעם בו תמצאו חפצים מהקמת הקיבוץ ועד היום .
ביקור בנתיב העשרה בקיר לשלום – החיים בצל החומה ", סיפור על מציאות ביטחונית בעוטף עזה ולמרות הכל, נשמע על חוסן, חיים יפים ושמחים במושב נתיב העשרה. כל מבקר מוזמן לבחור אבן קרמית צבעונית, לכתוב עליה משאלה אישית ולהדביקה על חומת המגן בישוב. היצירה הנראית למתבונן משני צידי החומה, משתרעת על גבי חומות המגן האפורות ומשנה לחלוטין את אווירת המקום
נסיעה לכפר הנוקדים ללינה + ארוחת ערב – בבקעת הקנאים שבמדבר יהודה, בין העיר ערד למצדה, שוכן נווה מדבר מוריק: כפר הנוקדים. כאן, בצל עצי דקל ובוסתנים, עומדים חדרי אירוח ציוריים, אוהלים בדואים ארוגים מצמר עיזים, חאנים רחבי ידיים מאבן מקומית ופינות חמד לרוב. הכפר הוקם בשנת 1991 ומאז אירח אלפי קבוצות ומשפחות מהארץ ומהעולם. כפר הנוקדים הוא המקום המושלם לנופש מדברי או אירוע בלתי נשכח בלב הנוף הפראי של מדבר יהודה.

יום 6

עליה למצדה בסוללה – עם הזריחה כולל טקס בר מצווה – ירידה בסוללה – ממש עם אור ראשון ניכנס בשער של אתר מצדה ונתפס אל הצוק המבודד בלב מדבר, צוק המשקיף ממרומים על ים המלח ועל נופי הפרא של מדבר יהודה, שכן בעבר ארמון מפואר. בימי המרד הגדול התבצרו בו אחרוני המורדים ברומים, והפכו את מלחמתם הנואשת סמל למאבק לחירות. אירועי העבר המרתקים שהתרחשו על ההר והממצאים הארכאולוגיים שבו השפיעו על הכרזת הגן הלאומי מצדה אתר מורשת עולמית של אונסקו.
הגעה לכפר הנוקדים לארוחת בוקר חגיגית.
טיול גמלים.
רחצה בים המלח
– הוא אגם מלח חסר-מוצא לים, הנמצא בתחום הבקע הסורי-אפריקני ובמרכזו עובר הגבול בין ישראל לירדן, האגם הוא גוף המים הרביעי במליחותו בעולם, חופיו הם המקום היבשתי הנמוך ביותר בעולם.

נסיעה לירושלים/ ת"א למלון.

מפת הטיול

התעניינתם בטיול? מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם!

דילוג לתוכן