נחיתה בשדה התעופה נריטה שבטוקיו, נסיעה למלון (כשעה).
טוקיו, בירת יפן, ממוקמת בחופו המזרחי של האי המרכזי ביפן, הונשו. טוקיו משמשת המרכז כלכלי ותרבותי וחיים בה מעל 13 מליון תושבים.
נחוש את העיר באמצעות הליכה רגלית ונסיעה בתחבורה ציבורית. נבקר בשווקים, ונתמקד בסיור בשוק הדגים ההומה Tsukuji, בשווקים נטעם מהמאכלים המקומיים בדוכנים, נסייר ברובע אקהיברה – רובע חנויות האלקטרוניקה, נכיר את תת תרבות ה"נרדים" – גברים, אשר מוציאים את זמנם על רכישת אביזרים לבניית בובות ולמוצרי הלבשה עבור הבובות. נחצה את מעבר החצייה הסואן ביציאה מתחנת הרכבת ב"שיבויה" ולפנינו יתגלה פסלו של הכלב הנאמן אצ'יקו HACHIKO. ברובע גינזה Ginza-איזור העסקים היוקרתי והמודרני ונכיר מקצת מפניני הארכיטקטורה של הבירה היפנית. נבקר בגנים היפנים המטופחים להפליא, נתוודע על דתות השינטו והבודהא באמצעות ביקורים במקדשים כמו סנסוג'י Sensoji הססגוני והסמטאות סביבו. נסייר בבית הקברות בטוקיו נכיר את מנהגי הקבורה ביפן. נשתתף בטקס תה מסורתי המשמעותי כל-כך בתרבות היפנית ונשתתף בסדנת סושי.
יציאה מוקדמת מאוד (5 בבוקר), כדי להימנע מפקקי התנועה בדרך לאתר. מסלול חוויתי, הכולל כרטיס משולב לעלייה בקרוניות ואוטובוס לפסגת הר TAYEYAMA (כ-3,000 מ' גובה), יציאה למסלול הליכה קצרצר בין קירות שלג בגובה של 6 מטר. דרך מעבר במנהרה תת קרקעית נגיע לתצפית על האגם. משם ירידה ברכבל וקרוניות לסכר ענק בשם KUROBE DOM, המשך באוטובוס החוצה את ההר, ומשם למיניבוס הממתין לנו, ונסיעה למלון בעיר קנזוואה.
נסיעה של כ- 6 לאורך 528 ק"מ, בדרך נעצור במוזיאון טויוטה בעיר נגויה. המוזיאון מציג את ההיסטוריה של טויטה, מראשיתה כמפעל טקסטיל ואת תהליכי הייצור של כלי הרכב.
לאחר הביקור במוזיאון, נמשיך בנסיעה לקיוטו, הממוקמת במרכז האי הונשו. קיוטו שמשה כעיר הבירה של יפן בשנים 794 – 1868 ונחשבת למרכז התרבותי של המדינה. העיר כוללת 11 רבעים, וחיים בה כ-1.5 מיליון תושבים. העיר נוסדה במאה השמינית כעיר בירה חדשה על ידי הקיסר קאמוּ, ועד להעברת מוסדות הממשל לעיר אדו (טוקיו) בשנת 1868, עם הרסטורציה של מייג'י. במהלך השנים ספגה קיוטו נזקים כבדים עקב ריבוי מלחמות. למרבה המזל, בשל הימנעות חיל האוויר האמריקני מתקיפת העיר במהלך מלחמת העולם השנייה, נשתמרו בה אלפי מקדשים, ארמונות ומבנים היסטוריים אחרים. לעומת זאת, בשל המודרניזציה, אדריכלות חדשה תופסת את מקומת של האדריכלות המסורתית בעיר.
נכיר את העיר באמצעות הליכה רגלית ונסיעה בתחבורה ציבורית (בעיקר אוטובוסים). נבקר במבצר "ניג'ו" (NIJO CASTKE) זהו מבצר מרשים שהיה ביתו של השוגון טוקוז'ואה, בנייתו הושלמה בשנת 1603. לכל אחד מחדרי הבית הענק תפקיד משלו, הריהוט מינימאלי, את הקירות והתקרה מקשטים ציורים. משם נמשיך לטיול ביער במבוק מרשים.
יער הבמבוק (Bamboo Forest) באראשיאמה (Arashiyama) , יער של קני במבוק ענקיים המתנשאים לגובה של עשרות מטרים. הקנים העצומים המקיפים את ההולכים ביער נותנים הרגשה של מקום סוריאליסטי. ליער הבמבוק יש חשיבות רוחנית אצל היפאנים. לכן ניתן למצוא כמעט תמיד מקדשים שנבנו בתוך יערות הבמבוק השלווים הללו.
נמשיך בביקור במקדש המוזהב- קינקקוג'י. ניסע לדרום קיוטו למקדש "פושימי אינארי" (המוקדש לאל האורז בדת השינטו) ובו 1000 שערי טורי כתומים של מקדש השינטו. נסייר בשווקים מקומיים ונטעם מהאוכל המסורתי בדוכנים.
בבוקר היום האחרון לשהותנו בקיוטו, נשלח את המזוודות באמצעות בית המלון עם הרכבת המהירה למלון בו נתגורר בטוקיו. נעבור בתחנת הרכבת העצומה, ובה ארכיטקטורה מודרנית מרשימה, בדרכנו לפגוש את האיילים בנארה. נארה, "המפורסמת במקדשים שלה ת, (Nara) , שימשה במאה השמינית כבירת יפן. בנארה יש שמונה מקדשים בודהיסטים גדולים, אשר הוכרזו כאתר מורשת עולמית של אונסק”ו. הגדול מכולם הוא טודאי ג’י, מבנה העץ הגדול בעולם, שבתוכו נמצא פסל הארד הגדול בעולם של הבודהה ואירוקאנה. בנארה יש לא רק מקדשים אלא גם איילים מאולפים. האגדה מספרת שהאיילים הובאו לעיר על ידי אל ושתפקידם הוא להגן על העיר ועל המדינה. גם מי שמפקפק באמיתות העניין, לא יישאר אדיש מהאיילים המסתובבים חופשי ואינם חוששים מנוכחות אנושית". לעת ערב, בחזרה מנארה, ניקח את ה"שינקנסן" הרכבת המהירה לטוקיו. השינקנסן נראית כמו חללית וטסה במהירות של כ- 300 קמ"ש, התחושה בה היא של מטוס עם שירות של מחלקת עסקים. מערכת המסילות לרכבת המהירה חוצה את שני האיים המרכזיים ביפן, ומאפשרת למילוני יפנים לעבוד במקומות מרוחקים מביתם.
השתתפות בסדנאות ופעילויות ייחודיות מותנה באישור. ייתכן ושעות הטיסות הבינלאומיות ישתנו, עדכונים נוספים בצמוד למועד היציאה לטיול. ביקור באתרים מסוימים במהלך הטיול מותנה באישור מקומי. במידה ולא יתאפשר ביקור כפי שתוכנן מראש, למדריך הטיול תהיה הזכות לבחור תוכנית אלטרנטיבית לטובת ורווחת הנוסעים. מחיר הטיול הסופי יכול ויושפע משינויים בשערי מטבע חוץ. הסכום הסופי בשקלים ייקבע בסמוך למועד היציאה. התוכנית מתארת את האתרים בהם נבקר, אך לא בהכרח את סדר הביקורים לאורך הימים. תוכנית הטיול כפופה לשינויים גם בהתאם לשיקול הדעת של המדריך ושל חברת שביל בצד . טיסות: ע"פ מדיניות חברות התעופה, בטיסות קבוצתיות לא ניתן לבצע הושבה מראש. חלק מחברות התעופה מאפשרות לבצע הליך בידוק אישי (צ'ק אין) באינטרנט 24 שעות לפני הטיסה ובמסגרתו לבחור מושב בטיסה. על המטייל להיכנס לאתר חברת התעופה הרלוונטית ולבצע זאת בעצמו. במקרים בהם אין חברת התעופה מאפשרת זאת 24 שעות לפני הטיסה, על המטייל להגיע לנמל התעופה מוקדם מספיק (כשלוש שעות לפני הטיסה) אם ברצונו להגדיל את אפשרות הבחירה, ולבחור לעצמו ולמי שמטייל עמו מושבים סמוכים. יודגש כי כל נושא ההושבה בטיסות אינה באחריות שביל בצד , ושביל בצד כפופה למדיניות ההושבה הקבוצתית של חברות התעופה השונות. כרטוס מוקדם (לא בכל החברות זה אפשרי), שינוי מועד יציאה או חזרה, שדרוג למחלקת עסקים, בחירת מושבים מועדפים ושירותים אישיים נוספים הנוגעים לתעופה, אם וככל שניתן להציעם בטיול זה, יוכלו להתבצע בעלות נוספת ומשתנה הכוללת את מחיר חברת התעופה ודמי הטיפול. חשוב: מחיר הטיול הסופי יכול ויושפע משינויים בשערי מטבע חוץ. הסכום הסופי בשקלים ייקבע בסמוך למועד היציאה.