טיול לאוקראינה - 1 ​​

יום 1 | ת"א - קייב

ניפגש בשדה התעופה לטיסה לקייב בירת אוקראינה. לאחר הנחיתה וסידורים פורמאליים נצא לסיור בעיר קייב נתחיל את סיורנו בבית הכנסת המרכזי של קייב, שם נשמע את סיפורה של אחת מהמפוארות מהקהילות היהודיות בגולה. נמשיך לביקור בפסלו של שלום עליכם מבניה המפורסמים של העיר, ואף נראה את ביתה של גולדה מאיר אשר נולדה בעיר. נמשיך בסיורינו בעיר וניסע לפרברי העיר לביקור ב-"באבי יאר" גיא ההריגה שם נראה את אנדרטת שבעת הקנים לזכר בניה של הקהילה היהודית שניספו בשואה, נשמע את סיפורם. בחלקו השני של היום נבקר במרכזה היפהפה של קייב ניסע לאורך נהר הדנייפר נראה את גשריו הרבים, נגיע אל כיכר העצמאות המרשימה, נראה את הכנסיות הידועות של העיר סנט וולדימיר וסנט סופיה ונסיים ברובע האמנים הציורי. בתום הסיור ניסע לבית המלון בקייב לקבלת חדרים. לינה בקייב.

יום 2 | קייב – ז'יטומיר – הרי הקרפטים

ארוחת בוקר במלון לאחריה ניפרד מקייב וניסע לעבר הרי הקרפטים אשר בגבול אוקראינה פולין ורומניה לעיר לבוב השוכנת למרגלות הרי הקרפטים. בדרכנו נעצור לביקור בעיר ז'יטומיר עיר הולדתו של חיים נחמן ביאליק – מהסופרים החשובים ביותר בתרבות הישראלית והעיר בה התגורר ופעל מנדליי מוכר הספרים. נערוך סיור בעיר שם נראה את הכיכר המרכזית ואת בית הכנסת של העיר. נמשיך בסיורנו לביקור בבית הקברות של העיירה ברדיצ'ב שם נראה את קברו של רבי יצחק מברדיצ'ב הידוע בכינוי "סניגורם של ישראל" נשמע על פועלו ולאחר מכן נמשיך את דרכנו לעיר לבוב. נעבור דרך המרחב הכפרי של אוקראינה שם נראה את הכפרים הציורים שבהם נדמה כי הזמן עצר מלכת, אזור ירוק המלא בחקלאים המעבדים את אדמתם בדרכים המסורתיות. בשעות אחר הצהרים המאוחרות נגיע ללבוב בה נלון.

יום 3 | לבוב (לביב)

לאחר ארוחת הבוקר נצא לסיור בלבוב. העיר היפה בעלת הצביון היחודי נשתמרה לאורך השנים ואף ניצלה מהרס בזמן מלחמת העולם. נסייר בעיר העתיקה בין סימטאותיה הציוריות, נלך דרך כיכר פלושצ'ה רינוק הכיכר המרכזית של העיר. נראה את בית העירייה והקתדרלה המרכזית. נמשיך את סיורנו בעיר ונתרשם מהמבנים הארכיטקטוניים הנדירים, עדות מפוארת לאימפריה האוסטרו-הונגרית ששלטה בעיר. נמשיך לרובע היהודי בו נראה את בית החולים היהודי בית הכנסת ושלט ההנצחה לשלום עליכם. בחלקו השני של היום נעלה לתצפית מרהיבה מהמבצר הגבוה – תמונה פנורמית מדהימה של העיר ורכס הקרפטים.

יום 4 | לבוב – צ'רנוביץ

יום של טבע קסום לפנינו. לאחר ארוחת הבוקר נצא בנסיעה לעיר צ'רנוביץ. נחצה את הרי הקרפטים, ונעבור דרך דרכים פנורמיות מרהיבות, יערות עצומים וטבע מדהים האופייני לרכסי הקרפטים. נראה כפרים ציוריים בהם הזמן עמד מלכת, עגלות רתומות לחמורים, שוורים המעבדים את האדמה, ואורח חיים מסורתי שנשמר לאורך דורות. נעצור לביקור בכפר היפה קולמיה נערוך סיור ברחובותיה הקסומים ולאחר מכן נמשיך בנסיעתנו לעיר צ'רונוביץ השוכנת לגדות נהר הפרוט ובסמיכות לגבול עם רומניה. לינה באזור צ'רנוביץ.

יום 5 | צ'רנוביץ

לאחר ארוחת הבוקר נצא לסיור בעיר צ'רנוביץ המכונה "וינה הקטנה" בשל הארכיטקטוריה היפה של העיר שהיא פסיספס של סגנונות בניה מתקופות שונות, נראה מבנים בעלי חזות גותית מרשימה, ולצידם מבנים מהתקופה העותמאנית ואף הביזנטית. נתחיל את סיורנו בעיר ברחובה הראשי "ווליציה או קובילייאנסקה" העמוס בתי קפה וחנויות. נלך לאורך המדרחוב עד לכיכר המרכזית של העיר "צנטראלנה פלושצ'ה" שם נראה את מוזיאון העיר הבנוי בסגנון אר נובו. נמשיך אל בניין האוניברסיטה של העיר ונראה את משכן האופרה, מבנים מרשימים המעדים יותר מכל על עברה העשיר של העיר. נמשיך את סיורנו ונראה את בית הכנסת העתיק שהפך במרוצת השנים לאולם קלונוע ואף נותיר זמן ל"שיטוטים" עצמאיים בסימטאותיה היפות של העיר. לינה בצ'רנוביץ.

יום 6 | צ'רנוביץ – קמניץ פודולסקי – מז'יבוז' - ויניציה

לאחר ארוחת הבוקר ניפרד מאזור הקרפטים וניסע לעיר מז'יבוז', עירו של הבעל שם טוב מייסד תנועת החסידות. בדרכנו נבקר בעיירה קמניץ פודולסקי השוכנת על צוק גבוה על גדת נהר סמוטריץ. נראה את המבצר המרשים בעל תשע הצריחים החולש על כל האזור, נערוך תצפית אל העיר והאזור. מהמבצר נרד בדרך מרוצפת אבן אל הרובע הארמני. נראה את קתדרלת פטרוס ופאולוס ונספר את סיפורה המרתק ואת הסיבה בגינה לכנסיה יש צריח המועטר בפסל מריה. נשלים את סיורנו בעיר ונמשיך בנסיעתנו לעיר מז'יבוז. עם ההגעה לעיר נבקר בבית הקברות היהודי שם נראה את קברו של הבעל שם טוב, נשמע את סיפור התפתחותה המופלא של תנועת החסידות ואת סיפורו חייו המרתק של הבעש"ט נשלים את סיורנו ונמשיך לויניציה בה נלון.

יום 7 | ויניציה – אומן – קייב

ארוחת בוקר במלון ולאחריה ניסע לאומן – העיר שזכתה לפרסומה הרב בזכות העליה לרגל של חסידי ברסלב הבאים להשתטח על קברו של רבי נחמן נינו של הבעש"ט. נבקר בקברו של רבי נחמן ונלמד מעט על אורחות חייהם של תנועת החסידות ברסלב. לאחר מכן נבקר בפארק סופיה, מהפארקים היפים באירופה. הפארק נבנה כמתנה לרוזנת סופיה פוטוצקיה ע"י בעלה, נסייר בפארק הבנוי בסגנון יוני ולאחר מכן ניפרד מאומן וניסע לקייב הבירה היפה של אוקראינה.

יום 8 | קייב – ת"א

תם טיולנו הקסום לאחר ארוחת הבוקר ובמידה והזמן יאפשר זאת נותיר מעט זמן חופשי לקניות וסיורים עצמאיים בעיר ולאחר מכן העברה לשדה התעופה לטיסה חזרה לת"א.

התעניינתם בטיול? מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם!

  • טיולים נוספים
דילוג לתוכן